FAQ
Her kan du læse svarene på de oftest stillede spørgsmål. Hvis du har et spørgsmål, der ikke er besvaret her kan du stille det til webmaster@actuar.dk.Det hele ser underligt ud! Se, det kan der være mange grunde til - måske er det meningen :) Actuar.dk er designet til nyere browsere, f.eks. Internet Explorer 6.0, men fungerer også fint i andre og ældre browsere. Det er dog nødvendigt at have JavaScript slået til i browseren. Send en mail til webmaster@actuar.dk med en beskrivelse af hvornår fejlen opstod, hvad gjorde du, hvilket browser bruger du, så vil vi se på sagen. Menuen virker ikke! Det vil typisk skyldes at du har slået JavaScript fra i din browser eller at browseren er af ældre dato. Det er desværre ikke muligt at understøtte alle browsere med de midler, der er til rådighed for actuar.dk. Jeg bruger en anden mail til daglig! Hvis du ikke vil have en mailkonto på actuar.dk kan du under Medlem - Dit medlemskab afmelde kontoen. Under Medlem - Indstillinger kan du vælge hvilken email-adresse, der skal være tilknyttet dig på adresselisten og mailinglisterne, hvis du ønsker at være med her. Jeg kan ikke holde styr på mine mails! Så er svaret måske at bruge mapper til at sortere dine mails. Du opretter mapper på Mail - Rediger mapper. I din indbakke (eller når du har mailen åben) markerer du mailen og vælger 'flyttes' i feltet 'De markerede mails skal', vælger den nye mappe og trykker på 'Udfør'. Hvor meget plads bruger jeg? Til hver mailkonto er der tilknyttet 5 MB lagerplads. På Medlem - Dit medlemskab kan du se hvor meget af denne plads du forbruger. Hvis du i længere tid bruger mere end 5 MB vil du blive bedt om at rydde op, evt kan der blokeres for nye mails indtil nogle er blevet slettet. Jeg står (ikke) på adresselisten! På Medlem - Indstillinger kan du vælge om du vil stå på adresselisten. Hvordan får man billede på adresselisten? Hvis du har valgt at stå på adresselisten kan du også få vist et billede af dig selv. Du sender bare billedet til webmaster@actuar.dk. Billedet skal være i enten JPG- eller GIF-format, og i pasbilledestørrelse. Vi kan evt hjælpe med at bearbejde billedet for dig. Jeg er (ikke) med på mailinglisterne! På Medlem - Indstillinger kan du vælge om du vil stå på mailinglisterne. Bemærk at der kan gå lidt tid fra du ændrer dine indstillinger til mailinglisterne rettes. Hvordan virker de centrale mailinglister? Hver medlem kan selv bestemme om det vi står på mailinglisterne. Der går dog lidt tid inden disse ændringer træder i kraft. Du kan ikke ændre i de centrale mailinglister over f.eks. årgangene, men når du er ved at skrive en mail, kan du trykke på 'åbn adressekartotek' og her kan du vælge fra både dit eget og det centrale adressekartotek. Du opretter dine egne mailinglister på Mail - Adressekartotek. Jeg vil ikke have min mailkonto mere! På Medlem - Dit medlemskab kan du afmelde din mailkonto. Det vil betyde at du mister alle mine mail og indholdet af adressekartoteket. Bemærk at der kan gå lidt tid fra du beder om at få nedlagt kontoen til den faktisk bliver nedlagt. Jeg vil gerne have en mailkonto! Hvis du ikke har en mailkonto kan du ansøge om en på Medlem - Dit medlemskab. Det er ikke nødvendigt at mailadressen er den samme som dit brugernavn. Hvordan skifter man sig kodeord? På Medlem - Indstillinger kan du nederst ændre dit kodeord. Hvis du ønsker at ændre dit brugernavn, så skal du maile til webmaster@actuar.dk. Hvordan beskyttes min mailadresse? Actuar.dk gør hvad vi kan for at beskytte medlemmernes emailadresser fra at blive høstet af spammere, men er naturligvis en risiko for at f.eks. en spammer kommer forbi adresselisten og høster alle adresserne. Det sikreste vil naturligvis være ikke at stå på adresselisten og mailinglisterne. |